Klagomål på utbildningsverksamheten

LÄS MER

Har du klagomål på förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan eller gymnasieskolan? Om vår verksamhet inte motsvarar dina förväntningar eller om du eller ditt barn är missnöjda med något, kan du kontakta oss. Det är viktigt för vårt fortsatta förbättringsarbete. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra verksamheter!

Följ vår ansvarsordning (pedagog eller annan berörd personal på skolan – rektor – huvudman) så att rätt personer blir involverade och får möjlighet att hantera klagomålet.

1. Prata med förskolan eller skolan först!

Om ditt barn eller du själv har svårigheter i förskolan eller skolan eller om du har andra klagomål på den pedagogiska verksamheten är den snabbaste vägen till lösning att ta kontakt med de ansvariga där. Klagomål kan lämnas skriftligt, muntligt eller via besök. Självklart får man lämna klagomålet anonymt.

Här hittar du kontaktuppgifter till de olika förskolorna och skolorna

2. Att lämna klagomål till huvudmannen

Skulle du inte bli nöjd efter att du pratat med personalen eller rektor fyll i formuläret nedan.
Du kan vara anonym, men för att få svar måste du fylla i dina kontaktuppgifter.

Vi ger enbart svar per brev eller säker e-post på grund av dataskyddslagstiftningen. Din synpunkt blir en allmän handling. Allmänna handlingar är offentliga, det vill säga tillgängliga för allmänheten, dock är innehållet skyddat utifrån offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) (nytt fönster)Det innebär att inga personuppgifter offentliggörs.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa